Baldır Geliştirme Nasıl Yapılır?
20 Haziran 2024

Baldır Geliştirme Nasıl Yapılır?

Baldır geliştirme, genellikle vücut geliştirme ile uğraşan insanların en çok zorlandıkları bölgelerden biridir. Bunun nedeni, baldır geliştirme sürecinin üst gövde kasları gelişim sürecine göre oldukça uzun olmasıdır. Buna rağmen, baldır kaslarını geliştiren bazı egzersizler mevcuttur. İşte en çok bilinen 5 tanesi:

Burpee

Burpee, ülkemizde "dört sayılı hareket" adı da verilen bir egzersizdir. Duruş pozisyonunda başlanır, yukarı sıçrayış yapılır, eller birbirine değer, inişte şınav pozisyonu alınır, tek şınav çekilir ve tekrar duruş pozisyonuna geçilir. Bu egzersiz, göğüs, omuz ve baldır kaslarını geliştirir. Ayrıca tüm metabolizmayı hızlandırır.

Squat

Squat, çömelenme hareketidir. Bacaklar omuz hizasında, çene hafif yukarı doğru bakar şekilde duruş pozisyonu alınır. Sporcu ellerinde bir top varmış gibi elleri dirseklerden kırarak çömelenme hareketine başlar. Dizlerden kırılarak yere yaklaşılır ve tekrar duruş pozisyonuna geçilir. Arka baldır geliştirme için en çok tercih edilen egzersizlerden biridir. İsteğe bağlı olarak ağırlık kullanılarak da yapılabilir.

Jumping Jack

Jumping Jack, Burpee hareketinden şınavın çıkarılması sonucu yapılan egzersizdir. Kollar ve bacaklar açılıp kapanarak yapılır ve kardiyovasküler sistemi güçlendirir.

Şınav

Şınav, daha çok yerden yüksek bir noktaya eller konularak yapıldığında karın, göğüs ve baldır geliştirme için ideal bir egzersizdir.

Sprint Atmak

Sprint atmak, kısa mesafeli koşucuların yarışın başından sonuna kadar tüm güçleriyle koşma durumudur. Bu egzersiz, bacak ve baldır kaslarını güçlendirir.

Freeletics Nedir?

Freeletics, 4-5 farklı egzersizin 2-3 set şeklinde art arda yapılması sporudur. Bu sporda önemli iki nokta vardır: Egzersizleri olabildiğince hızlı yapmak ve hiç ara vermemek. Bütün egzersizler bittiğinde kaç dakika sürdüğüne dikkat edilir ve bir sonraki seferde bu süre düşürülmeye çalışılır. Ortalama olarak haftada en az 4 gün yapılır ve inanılmaz bir vücut geliştirme sporudur.

Freeletics ile Baldır Geliştirme

Yukarıda bahsedilen 5 egzersizden oluşturulan bir Freeletics programı ile baldır geliştirme sürecini kısaltabilirsiniz:

  • 20 Burpee,
  • 20 Squat,
  • 20 Jumping Jack,
  • 20 Şınav ve
  • 100 metre Sprint. 2 set yapılır. Hafta 4 gün yapılır ve her seferinde bitiş süresi düşürülmeye çalışılır. Bir sonraki haftaya eklemeler yapılabilir: 25 Burpee, 150 metre Sprint gibi.

Ekstra Bilgiler

Bütün bunlara ek olarak, beslenmenize özen göstermeli ve Sağlık Bakanlığı onaylı protein takviyeleri almalısınız. Ayrıca, yeterli dinlenme ve uyku da kas gelişimi için önemlidir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Baldır Eritme Hareketleri

Baldır Eritme Hareketleri

Baldır İnceltme

Baldır İnceltme

Editörün Seçtiği

Baldır Neresi?

Baldır Neresi?

İlginizi Çekebilir

Alt Baldır İnceltme

Alt Baldır İnceltme

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Üst Baldır Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Üst Baldır Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Baldır Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Baldır Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Baldır Eritme Diyeti Nasıl Yapılır?

Baldır Eritme Diyeti Nasıl Yapılır?

Baldır Eritme Hareketleri

Baldır Eritme Hareketleri

Baldır Kasılması Belirtileri ve Tedavisi

Baldır Kasılması Belirtileri ve Tedavisi